Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο

Διεύθυνση Οικονομικού

Η Διεύθυνση Οικονομικού αποτελείται από τα εξής τρία (3) τμήματα:

Τμήμα Μισθοδοσίας και Εκκαθάρισης Δαπανών

Αρμοδιότητες του Τμήματος Μισθοδοσίας και Εκκαθάρισης Δαπανών είναι:

  • Η εντολή και εκκαθάριση αποδοχών, λοιπών απολαβών και αποζημιώσεων γενικώς των μελών και του προσωπικού της Αρχής.
  • Η εντολή, εκκαθάριση και καταβολή αποζημιώσεων και λοιπών δαπανών των κεντρικών και τοπικών επιτροπών και όσων μετέχουν στις διαδικασίες επιλογής προσωπικού.
  • Η χορήγηση πάσης φύσεως βεβαιώσεων οικονομικού περιεχομένου.
  • Ο έλεγχος τήρησης των περί ανάληψης υποχρεώσεων διατάξεων και η παροχή βεβαίωσης επί των σχεδίων των σχετικών πράξεων για την ύπαρξη της απαιτούμενης πίστωσης και για τη μη υπέρβαση του οριζόμενου κάθε φορά από το αρμόδιο όργανο ποσοστού διάθεσης της πίστωσης.
  • Η σύνταξη έκθεσης προς την αρμόδια Δημοσιονομική Υπηρεσία Εποπτείας και Ελέγχου (ΔΥΕΕ) σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 3δ του άρθρου 66 του ν. 4270/2014 όπως ισχύει και του περί ανάληψης υποχρεώσεων προεδρικού διατάγματος.
  • Ο έλεγχος νομιμότητας και κανονικότητας, καθώς και η εκκαθάριση των δαπανών της Αρχής, με βάση τα νόμιμα δικαιολογητικά αυτών.
  • Η έκδοση εντολής πληρωμής των δαπανών της Αρχής, μέσα στα καθοριζόμενα κατά μήνα όρια πληρωμών και η έκδοση χρηματικών ενταλμάτων εντός των προβλεπομένων από την κείμενη νομοθεσία προθεσμιών.
  • Η σύνταξη έκθεσης επί διαφωνιών με το διατάκτη κατά τη διενέργεια ελέγχου νομιμότητας και κανονικότητας της δαπάνης και η υποβολή της μετά του σχετικού φακέλου στη Διεύθυνση Συντονισμού και Ελέγχου Εφαρμογής Δημοσιολογιστικών Διατάξεων με σχετική κοινοποίηση στη Γενική Διεύθυνση Δημοσιονομικών Ελέγχων του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, σύμφωνα με τα οριζόμενα από την κείμενη νομοθεσία.
  • Η τακτοποίηση των χρηματικών ενταλμάτων προπληρωμής.
  • Η έκδοση συμψηφιστικών ενταλμάτων (τακτικών και προπληρωμής) για την εμφάνιση των εξόδων που βαρύνουν το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων στη δημόσια ληψοδοσία, καθώς και η έκδοση λοιπών συμψηφιστικών χρηματικών ενταλμάτων, όπου προβλέπεται.
  • Η καταχώριση των στοιχείων των δικαιούχων δαπανών και η τήρηση του Μητρώου αυτών.
  • Η παροχή απόψεων στα δικαστήρια, η εκτέλεση δικαστικών αποφάσεων και κοινοποίηση στην αρμόδια ΔΥΕΕ των δικαστικών αποφάσεων από τις οποίες προκύπτει επιβάρυνση στον προϋπολογισμό του Α.Σ.Ε.Π.
  • Η μέριμνα για την αποτροπή συσσώρευσης οφειλών.
  • Η έκδοση επιτροπικών ενταλμάτων για τη μεταβίβαση πιστώσεων στους δευτερεύοντες διατάκτες.
  • Η έκδοση εντολών προς τους οικείους εκκαθαριστές αποδοχών για την επίσχεση των αποδοχών δημόσιων υπολόγων που καθυστερούν την απόδοση λογαριασμού, καθώς και η εισήγηση στον αρμόδιο Επίτροπο του Ελεγκτικού Συνεδρίου για τον καταλογισμό του υπερήμερου υπολόγου, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.
  • Η παρακολούθηση μηνιαίως σε ξεχωριστή κατάσταση των εγγραφών που γίνονται στα λογιστικά βιβλία του φορέα για κάθε δευτερεύοντα διατάκτη.
  • Η τήρηση του Μητρώου του πάσης φύσεως προσωπικού του Α.Σ.Ε.Π.
  • Ο έλεγχος, η τυχόν δέσμευση ηλεκτρονικών παραβόλων και η επιστροφή τους στους υποψηφίους.
  • Η κατάρτιση του σχεδίου απόφασης ανάληψης υποχρέωσης κατόπιν τεκμηριωμένου αιτήματος από το διατάκτη και η καταχώριση των αναλαμβανόμενων δεσμεύσεων στα οικεία λογιστικά βιβλία και στο Μητρώο Δεσμεύσεων.
  • Η βεβαίωση επί των πράξεων διορισμών, εντάξεων, μετατάξεων, αποσπάσεων και προαγωγών του προσωπικού κάθε κατηγορίας της Αρχής, για την ύπαρξη σχετικών προβλέψεων στον προϋπολογισμό του.
Τμήμα Προϋπολογισμού, Λογιστικής Παρακολούθησης και Πληρωμής Δαπανών

Αρμοδιότητες του Τμήματος Προϋπολογισμού, Λογιστικής Παρακολούθησης και Πληρωμής Δαπανών είναι:

  • Η κατάρτιση, τροποποίηση και εκτέλεση του προϋπολογισμού.
  • Η παραγωγή στο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Δημοσιονομικής Πολιτικής (ΟΠΣΔΠ) ηλεκτρο-ικών εντολών μεταφοράς και πίστωσης λογαριασμού προς την Τράπεζα της Ελλάδος για την εξόφληση των εκδιδόμενων χρηματικών ενταλμάτων (τακτικών και προπληρωμής) με πίστωση των τραπεζικών λογαριασμών των δικαιούχων και η απόδοση των διενεργούμενων κρατήσεων υπέρ τρίτων σε αυτούς.
  • Η μέριμνα για τη διενέργεια συμψηφισμών και η απόδοση στο Δημόσιο και στα οικεία ασφαλιστικά ταμεία των οφειλών των δικαιούχων που αναγράφονται στις σχετικές βεβαιώσεις φορολογικών και ασφαλιστικών οφειλών.
  • Η τήρηση των λογιστικών βιβλίων που προβλέπονται από τις ισχύουσες διατάξεις και του Μητρώου Δεσμεύσεων.
  • Η ενημέρωση των δικαιούχων και των φορέων για την έκδοση χρηματικών ενταλμάτων και την πληρωμή των δικαιούχων.
  • Η καταχώριση των στοιχείων κατασχέσεων και εκχωρήσεων στα τηρούμενα Μητρώα.
  • Η αποστολή χρηματικών ενταλμάτων στο Ελεγκτικό Συνέδριο.
  • Η κατάρτιση Κανονισμού Οικονομικής Διαχείρισης.
  • Η μηνιαία δήλωση στη μηχανογραφική εφαρμογή της Ενιαίας Αρχής Πληρωμών των σχετικών χρηματικών ενταλμάτων.
  • Η τήρηση του ΟΠΣ Οικονομικής Διαχείρισης και Διπλογραφικού του Α.Σ.Ε.Π.(έλεγχοι, εγγραφές, συμψηφισμοί).
  • Η σύνταξη και αποστολή των προβλεπομένων από τη νομοθεσία πινάκων-αναφορών προς το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους, ιδίως:
    • Μηνιαία στοιχεία μισθοδοσίας,
    • Μηνιαία και τριμηνιαία έκθεση ληξιπροθέσμων οφειλών της Υπηρεσίας,
    • Πίνακες διορισμών - συνταξιοδοτήσεων, κινητικότητας, διαθεσιμότητας
    • Τριμηνιαίος πίνακας μεταβολών αριθμού προσωπικού
    • Μηνιαίοι πίνακες Στοχοθεσίας και Πραγματοποίησης Προϋπολογισμού.
  • Η αποστολή στοιχείων στην Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ) σχετικά με τις πληρωτέες υποχρεώσεις.
  • Η μηνιαία κατάσταση Πελατών Προμηθευτών και Συναλλαγών (ΜΥΦ).
Τμήμα Προμηθειών, Διαχείρισης Υλικού και Εγκαταστάσεων

Αρμοδιότητες του Τμήματος Προμηθειών, Διαχείρισης Υλικού και Εγκαταστάσεων είναι:

  • Η εκτίμηση των αναγκών και η συγκέντρωση αιτημάτων των υπηρεσιών του Α.Σ.Ε.Π., για την προμήθεια ειδών (αναλωσίμων και μη) ή την παροχή υπηρεσιών και η καταγραφή τους.
  • Η μέριμνα για τη συγκρότηση γνωμοδοτικών οργάνων (διενέργειας και αξιολόγησης διαγωνισμών, ενστάσεων και προσφυγών κ.α.), σε ετήσια ή μη βάση, για τη σύναψη συμβάσεων προμήθειας ή παροχής υπηρεσιών.
  • Η διενέργεια των απαιτούμενων διαδικασιών για τη σύναψη συμβάσεων προμηθειών ή παροχής υπηρεσιών, η κατάρτιση αυτών και η παρακολούθηση τήρησης των όρων τους.
  • Η σύνταξη και συγκέντρωση των απαιτουμένων παραστατικών που αφορούν σε προμήθεια αγαθών ή παροχή υπηρεσιών ή σε καταβολή μισθωμάτων ακινήτων, που κάνει χρήση το Α.Σ.Ε.Π., για την έκδοση χρηματικών ενταλμάτων πληρωμής και η προώθηση των σχετικών παραστατικών αρμοδίως.
  • Η τήρηση αποθήκης κάθε είδους υλικού (αναλώσιμου και μη) και η διαχείριση αυτού.
  • Η διεξαγωγή περιοδικών και ετήσιων απογραφών.
  • Η τήρηση αρχείου παγίων περιουσιακών στοιχείων, οχημάτων και συναφθεισών συμβάσεων προμήθειας ειδών ή παροχής υπηρεσιών.
  • Η σύνταξη και τήρηση μητρώου προμηθευτών.
  • Η κατάρτιση, παρακολούθηση και εκτέλεση του Προγράμματος Προμηθειών.
  • Η εκπόνηση του Κανονισμού Διαχείρισης Υλικού.
  • Η εκκαθάριση αρχειακού και άχρηστου ή ακατάλληλου υλικού.
  • Η διαχείριση και η εκποίηση των περιουσιακών στοιχείων του Α.Σ.Ε.Π.
  • Η μέριμνα για τη στέγαση των υπηρεσιών του Α.Σ.Ε.Π., τη συντήρηση και τον καθαρισμό της κτιριακής υποδομής καθώς και για τη συντήρηση και επισκευή του εν γένει εξοπλισμού σε συνεργασία με τις αρμόδιες Διευθύνσεις.

Αρμοδιότητες της Διεύθυνσης Οικονομικού είναι ιδίως:

  • Ο χειρισμός θεμάτων αποδοχών, λοιπών απολαβών και αποζημιώσεων.
  • Ο έλεγχος, η εκκαθάριση και η έκδοση εντολών πληρωμής δαπανών.
  • Ο χειρισμός των θεμάτων προϋπολογισμού και δημοσιονομικής διαχείρισης.
  • Η λογιστική παρακολούθηση και η πληρωμή δαπανών.
  • Η προμήθεια υλικών και υπηρεσιών για το Α.Σ.Ε.Π.
  • Η μέριμνα για τη στέγαση των υπηρεσιών του Α.Σ.Ε.Π., τη συντήρηση και καθαριότητα της κτιριακής υποδομής.